پرش لینک ها

برگزاری وبینار توجیهی مدل آیمپس با حضور مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور

با هماهنگی مسئولان شرکت مدیریت منابع آب کشور، نخستین وبینار توجیهی مدل ایرانی سنجش بلوغ نظام مدیریت بهره‌وری (مدل آیمپس) با حضور مدیران و مسئولان بهره‌­وری شرکت­های آب منطقه­‌ای سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست مجازی که در صبح روز یکشنبه (به تاریخ ۲۱ آبان­ماه ۱۴۰۲) و با مشارکت حدود هشتاد نفر شرکت­ کننده از سراسر کشور تشکیل شد، مهندس عباس زارع، مدیرعامل شرکت سامان­ آوران توسعه و نماینده تیم طراحی مدل آیمپس، توضیحاتی درباره این مدل و چگونگی کاربرد آن در سازمان­ها در قالب موارد زیر ارائه نمود:

  • تشریح جایگاه بهره­وری در اقتصاد معاصر ایران؛
  • تبیین چیستی مفهوم «نظام مدیریت بهره­وری»؛
  • معرفی تعابیر علمی و اجرایی از اصطلاح بلوغ سازمانی؛
  • تشریح چرایی لزوم برخورداری از مدل بومی بلوغ بهره­وری؛
  • معرفی کلی مدل آیمپس و ارکان مفهومی آن (پودمان­ها، عناصر، وجوه و مصادیق)؛
  • تبیین سازوکار امتیازدهی به سازمان­ها در مدل آیمپس و چگونگی تعیین سطح بلوغ؛
  • شرح مراحل بهره­برداری از مدل آیمپس به عنوان ابزاری برای طراحی نقشه راه بهره­وری.

همچنین در این نشست، نماینده شرکت مدیریت منابع آب کشور به تشریح برنامه­های پیش­بینی شده در سطح این مجموعه برای بهره­گیری از مدل آیمپس در راستای مدیریت هدفمند پدیده بهره‌­وری در صنعت آب کشور پرداخت. در پایان این وبینار، پرسش­‌های شرکت­‌کنندگان درباره محتوای مدل و چگونگی بهره­‌برداری از آن و همچنین شرایط شرکت در دومین دوره تربیت ارزیاب مدل آیمپس (برنامه‌­ریزی شده برای اجرا در آذرماه سال جاری) توسط مدیرعامل شرکت سامان‌­آوران توسعه پاسخ داده شد.

یادآوری می­‌نماید که دومین دوره تربیت ارزیاب مدل آیمپس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آذرماه سال جاری) در محل سازمان ملی بهره‌­وری ایران برگزار خواهد شد و مراحل ثبت­‌نام این رویداد همینک در حال اجراست. علاقه­‌مندان به شرکت در این دوره یا آشنایی با محتوای آن می­توانند «اینجا» مراجعه کنند.

پیام بگذارید