مقاله ای با عنوان «آی¬مپس؛ ابزار ایرانی بهبود بهره¬وری در آموزش عالی دیجیتال» از سوی دبیرخانه جایزه ملی مدیریت بهره وری در پنل سوم از« همایش ملی حکمرانی آموزش عالی در عصر دیجیتال» ارائه شد.
عصر روز چهارشنبه سی ام مهرماه ۱۴۰۴ سومین پنل از همایشی ملی برگزار شد که بر موضوع تجارب جهانی و ظرفیت های ملی آموزش عالی دیجیتال تمرکز داشت. این رویداد علمی که با همت «مؤسسه مطالعه فرهنگی و اجتماعی» برنامه ریزی و اجرا شده بود، به دنبال شناسایی موقعیت¬هایی برای تسریع حرکت نظام آموزش عالی کشور در مسیر تحول دیجیتال تلاش می کرد.
نماینده دبیرخانه جایزه ملی مدیریت بهره وری (آی مپس) در بخشی از این پنل به ارائه مقاله ای درباره نقش بهره وری در جریان تحول دیجیتال دانشگاه ها پرداخت. هدایت کارگر شورکی در ابتدای سخنان خود به تشریح داستان شکل گیری آیمپس از شرکت «سامان آوران توسعه» در شهر یزد پرداخت و روند توسعه این مدل در سطح کشور، تبدیل شدن به جایزه ملی و همچنین چشم انداز جهانی شدن این ابزار با حمایت سازمان آسیایی بهره وری را برای مخاطبان ارائه کرد. وی در مقاله خود نشان داد که مدل ایرانی سنجش بلوغ نظام مدیریت بهره وری (ای مپس) قادر است به مثابه ابزاری بومی و توانمند برای تسریع حرکت دانشگاه های ایرانی در مسیر تحول دیجیتال عمل کند. نماینده دبیرخانه جایزه ملی آیمپس به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان در این مجمع علمی درباره نقاط ضعف و قوت مدل آیمپس و همچنین چرایی پیشنهاد تهیه نسخه اختصاصی از این مدل برای دانشگاه های کشور نیز پاسخ داد.

